Податківці радять платникам листуватися з податковою службою через «Електронний кабінет»
У Головному управлінні ДПС у Закарпатській області інформують, що згідно з пунктом 42 прим. 1.2 статті 42 прим. 1 Податкового кодексу, «Електронний кабінет платника» забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом подання звернень.
Користуватися онлайн цим сервісом від ДПС можуть як юридичні так і фізичні особи. Сервіс значно економить час та дає змогу платникам спілкуватися з Податковою дистанційно. Наприклад, надіслати лист або запит до відповідного органу ДПС дозволяє меню «Листування з ДПС» приватної частини «Електронного кабiнету».
Після надсилання листа його автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини «Електронного кабінету», відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
При цьому відповідь на лист або запит надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими нормами.
Варто зазначити, що «Електронний кабінет платника» є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Кабінет складається із двох функціональних частин: загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, приватної частини (особистого кабінету).
За допомогою відкритої частини електронного кабінету доступні такі можливості: доступ до інформації з публічних реєстрів: дані про взяття на облік платників; дані з Реєстру страхувальників; дані з Реєстру платників ПДВ; дані з Реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги ОРО; дані з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; дані з Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами; податковий календар; перегляд та друк бланків податкової звітності; заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян; контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.
За допомогою приватної частини електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також у приватній частині електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до: перегляду облікових даних платника; подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики; перегляду та друку раніше поданої звітності; листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації; інформації про стан розрахунків з бюджетом; реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; інформації з Єдиного реєстру податкових накладних; інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ; інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.
Податківці наголошують, що використання «Електронного кабінету платника» заощадить час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій. Вхід до «Електронного кабінету платника» за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/.