Профдіагностична робота з підопічними.
ВИБІР ПРОФЕСІЙНОГО ШЛЯХУ
На території Зарічанської громади мешкає восьмеро дітей сиріт та одна дитина, позбавлена батьківського піклування. Восьмеро з них виховуються у родинах піклувальників, одна дитина перебуває на повному державному утриманні у професійному закладі, де здобуває освіту. Усі діти навчаються у старших та випускних класах і перед ними наразі стоїть непросте завдання у виборі майбутньої професії. Саме тому спеціалісти служби у справах дітей Зарічанської сільської ради приділяють максимум уваги заходам профорієнтаційного спрямування для підлітків з опікунських родин. Протягом місяця було здійснено комплекс мироприємств профдіагностичного, інформаційного та профорієнтаційного спрямування для дев’ятьох дітей віком від 14 до 17 років.
Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні дітей з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.
Спеціалісти Служби провели зустрічі з підопічними у них вдома, вивчили умови проживання, промоніторили інформацію про стосунки в родині, стан успішності, навчальні досягнення. Всі діти виховуються в благополучних родинах, у них склалися приязні довірливі стосунки з опікунами. У ході індивідуальної роботи кожен з дітей розповів про себе та зазначив ким хоче стати у майбутньому, куди хоче піти працювати або вступати вчитися і що вже для цього було зроблено. Діагностика допомагає виявити у дітей сильні сторони, творчий потенціал, задатки, захоплення і ще багато питань, пов’язаних з майбутньою професією. Ставилися питання, які дійсно тривожать дітей. Наприклад, що робити, якщо провчившись у вищому навчальному закладі пару років ти розумієш, що це не твоє. Ще один хлопчик розповів, що вже самостійно заробляє, готуючи проїздні документи на вантажі для перевізників, тому вчитись не піде – працюватиме в цьому напрямку й самовдосконалюватиметься. Дівчата ще визначаються із майбутніми професіями, готуються до ЗНО , а хтось з дітей зізнався, що взагалі живе одним днем та нічого не загадує на майбутнє, хоча все ж таки планує продовжити навчання після школи.
Підсумовуючи пророблену роботу спеціалісти служби наголосили, що важливо пам’ятати, що все, чого ми прагнемо, залежить тільки від нас самих